‘Okul öncesi’nde  büyük artış
Reklam

‘Okul öncesi’nde büyük artış

Milli Eğitim Müdürlüğü Niğde'de, 2022-2023 eğitim öğretim döneminde açtığı yeni okullarla birlikte ana okul sayısında büyük artış yaşandı.

EĞİTİM - 2022-12-21 09:51:47 Bu içerik 2480 kez okundu.


İl Milli Eğitim Müdürü Halil İbrahim Yaşar, İl genelinde 2016 doğumlu 5 yaş grubunda olan öğrencilerde okullaşma oranı 2021/2022 eğitim öğretim yılı sonu itibarı ile yüzde 86 iken, 2022/2023 eğitim öğretim yılı itibarıyla yapılan alan taramaları ve veli ikna çalışmaları sonucu yüzde 98’in üzerine çıktığını söyledi.

Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite Ve Erişimin Arttırılması Projesi çerçevesinde yapılan çalışmaların meyvelerini vermeye başladığını belirten Yaşar, “  İl genelinde 2021/2022 eğitim öğretim yılında 29 adet ana sınıfı açılmış, 2022/2023 eğitim öğretim yılında da 35 adet ana sınıfı daha açılmıştır. Bu ana sınıflarımızdan 2 tanesi farklı okulların bünyesinde ilkokulu olmayan köylerimizde açılmıştır. İlimiz genelinde 4 köyümüzde gezici öğretmen planlaması yapılmış ihale işlemleri tamamlanarak eğitim öğretime başlanmıştır. 2022/2023 eğitim öğretim yılında 1 tanesi Bilim Sanat Merkezi, 7 tanesi okul bün-yesinde, 3 tane de müstakil bağımsız anaokulu olmak üzere toplam 11 adet bağımsız anaokulu açılmıştır.Yeni açılan ana sınıfları ve bağımsız anaokullarımızın donatımı için toplamda 120 adet ana sınıfı takımı tahsis edilmiş donatım ihtiyacı bulunan okulumuz kalmamıştır. Ayrıca ana sınıfı donatım takımları eski olan okullarımızın da ihtiyaçları bu çerçevede giderilmiştir” dedi.
Temel Eğitimde 10 Bin Okul Projesi ile iyileştirme kapsamına alınan 44 okuldan donatım ihtiyacı talep eden 17 okulun talepleri ile ilgili ödenekler gönderilmiş, gönderilen ödenekler ile ihtiyaç duyulan donatım malzemeleri alınarak öğrencilerin kullanımına sunulduğunu ifade eden Yaşar; “Temel Eğitimde 10.000 Okul Projesi ile iyileştirme kapsamına alınan 44 okulumuzdan onarım ihtiyacı bildiren 39 okulumuzun tamamının keşif işlemleri yapılmış yapılan keşif sonucu iyileştirme gerekmeyen okullarımızın dışındakilerin tamamının onarımları yapılmıştır. İyileştirme kapsamına alınan okullarımızın öğrencilerine yönelik sanat, spor, kültür, sosyal ve bilimsel faaliyetlere 17.007 öğrenci katılmış; yine halk eğitimi merkezlerimiz, mesleki teknik anadolu liselerimiz, bilim sanat merkezlerimiz aracılığı ile yapılan öğrenci, veli ve öğretmenlere yönelik farklı alanlarda kurum etkinliği olarak yapılan faaliyetlerde de 14 bin 538 kişiye eğitim verilmiştir” dedi.
İl Milli Eğitim Müdürü Yaşar; “ Bakanlığımızın direktifleri gereği ilimiz genelinde kapalı bulunan 58 köy okulumuz ile ilgili Maarif Müfettişleri ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince incelemeler yapılmıştır. Öğrenci, taşıma, okul binasının kullanılabilirlik durumu ve veli talepleri göz önüne alınarak ilimiz gene-linde; 2 okulumuz İlkokul, Ana Sınıfı ve HEM Kurs Merkezi, 2 okulumuz İlkokul ve HEM Kurs Merkezi, 2 Okulumuz Ana sınıfı ve HEM Kurs Merkezi, 8 okulumuz da sadece HEM Kurs Merkezi olarak kullanılmak üzere toplam 14 okulumuz Köy Yaşam Merkezi olarak planlanmıştır. Planlaması yapılan 1 okulumuz Ana sınıfı, İlkokul ve HEM kurs Merkezi 3 okulumuz İlkokul ve HEM Kurs Merkezi, 2 okulumuz Ana sınıfı ve HEM Kurs Merkezi olarak fiilen hizmet vermekte 8 okulumuz da HEM kurs merkezi olarak açılmış olup Halk Eğitim Kursları yapılan planlamalar doğrultusunda peyderpey açılmaktadır.” dedi. (Adnan Çelebi)

DİĞER HABERLER

Bizi Sosyal Medyadan Takip Edin!